martes, 26 de abril de 2011

MONES, OUS...I PLUTJA

Dies de camp i dies de plutja, molta plutja.

Díes en companyia de la meua familia biológica i la meua familia espiritual: els qui habiten els silenciosos boscos, els esperits que ballen davall la plutja, la mèrla que sol cantar a prop de casa pels matins...

Conversacions al voltant de la camilla, passetjos per entre la boira, gaudint del sil-lenci.



La mona, dolç tradicional de les nostres terres, molt probablement d´origen árab. Sol menjar-se en familia o amb els amics, sempre al camp. Ous i dolços mejats enmig de camps que bullen amb la vitalitat primaveral. I la tradició d´esclafir l´ou al front a una altra persona, una forma un tant peculiar de dessitjar-li abundancia (encara que no ho semble).


Aquest dolç solía ser regalat pels padrins al seu fillòl. Per aquestes dates els aparadors de les tendes son un regal per a la vista, amb tantes coses de xocolate (ho sent, soc goloseta jajaja).

4 comentarios:

  1. Bon dia!

    Gràcies pel teu comentari al meu blog, és un plaer saber que agrada el que un fa. He estat mirant els teus blocs i la versió catalana realment m'ha encantat. Tu estàs duent a terme, pel que veig, una especie de tradició propia que integra elements autòctons del teu territori, i això és allò que jo vull fer, i extendre-ho tant com sigui possible. Així doncs, recolzo la teva iniciativa i espero que poguem mantenir un contacte fructífer i intercanviar idees i experiències!!

    Una forta abraçada.

    ResponderEliminar
  2. M'agrada molt el teu blog. :)

    Minteresa molt el tema de les bruixes i les hechiceres. Encara que algunes d'aquestes coses em fan una mica de por. :)

    Pel que veig, estas duent a terme una tradicio propia que integra elements autoctons del teu territori. Recolzo la teva iniciativa. :)

    Ja m'anire pasant per aqui i tambe pel de la versio catellana.

    Aquest es el meu blog http://lamascaradelahechicera.wordpress.com

    Saludos.

    ResponderEliminar
  3. Hola estic encantada amb els teus 2 blogs, em resulten molt interesants, pasat pel meu http://lasombradelpentaculo.blogspot.com.es/ un petonet molt fort!

    ResponderEliminar
  4. Ostres! m´agrada molt com escrius.I les fotos! Son tevés ?

    ResponderEliminar